mandag 16. mai 2011

Hvor lenge kan man bruke babybagen til Easywalker?

Jeg har jo tidligere skrevet innlegg om bagen til Easywalker, og lovte å komme tilbake med en rapport når datteren min hadde vokst ut av den.

Da hun var 7 mnd hadde hun fremdele masse plass i bagen og hun trivdes veldig godt. Ved hjelp av ryggstøtten til Trille/Trold&co kunne vi fortsette og bruke bagen selv etter at hun hadde begynt å sitte. Personlig syns jeg det var veldig godt å kunne bruke bagen lenge, da jeg ikke syns at sportsdelene (gjelder de aller fleste vogner) er optimal for babyer på 5-6 mnd. Datteren vår brukte bagen frem til hun var mellom 8 og 9 mnd, men da sov hun så lite i vognen at vi fant ut at det beste var å bytte over til sportsdel. Hun hadde da fremdeles plass i bagen selv med vinterpose.
Easywalker carrycot med Lilikim vinterpose
I skrivende stund er hun 9 1/2 mnd og vi testet henne i bagen for siste gang i går. Nå fyller hun ut hele bagen, og jeg kan vel si at hun har vokst ut av den. Litt usikker på hvor lang/tung hun er for øyeblikket, men hun har hele tiden ligget litt over gjennomsnittet på lengde/vekt.

Så konklusjonen min er at bagen til Easywalker fint kan brukes frem til 8-9 mnd alder, og at den dermed er mye større enn tilsvarende vogner. Til sammenlikning vokste hun ut av bagen til Mountain Buggy før hun var 5 mnd...

Ingen kommentarer: