søndag 18. mai 2014

Vi har testet Bumbleride Flite

Sendingen fra Bumbleride ankom lageret vårt sent på fredag, akkurat tidsnok til å kunne bli med på årets 17. mai feiringen:)


Førsteinntrykket var meget bra, og den var enkel å montere. Det første jeg la merke til (og som jeg senere ser på som en av de største fordelene med denne trillen) er at den har fjæring på alle 4 hjulene. De fleste reisetriller er temmelig stive, og barnet vil derfor riste med trillen på ulent underlag som f eks brostein og grus. Jeg er overrasket over hvor mye bedre hjulene virker på denne enn på andre reisetriller, og det er nok faktisk bare på grunn av fjæringene. For hjulene i seg selv er "normale" paraplytrillehjul, men trillekomforten er betraktelig bedre enn de trillene jeg er vant med. Selv med et stort barn på 3,5 år og 15 kg var trillen lett å trille og manøvrere blant folkemengden i går. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at jeg syns denne trillen er akkurat litt for lav for meg. Personlig liker jeg aller best høye styrer, men det er tydeligvis en smaksak, for mannen min som er 10 cm høyere enn meg syns Bumbleride Flite var utrolig god å trille. Det samme gjelder min mor som er et par cm lavere enn meg (jeg er 175 cm høy). Så her må man nesten bare prøve seg frem. Jeg er selv veldig glad i Silver Cross og Maclaren sine høye styrer, men jeg vet at mange syns at disse er for høye. 




Sittedelen på Bumbleride Flite kan ikke sammenlignes med andre reisetriller, da den er så og si identisk med "storebroren" Bumbleride Indie sin sittedel. Her har man et ordentlig sete med god polstring, stor kalesje, justerbar 5 punktssele og justerbar fotstøtte. Min datter på 105 cm har faktisk rikelig med plass og hun sov over 1 time i den på 17. mai. Og selv i liggestilling rekker hun ikke helt opp til kanten av sittedelen. Det er i tillegg meget høyt under kalesjen, og dette er den første reisetrillen hun har sittet i etter 3 års alder hvor hun faktisk ikke ser forvokst ut i.


Handlekurven er ikke noe større enn på vanlige paraplytriller, men det er veldig enkelt å komme til denne fra fotenden til barnet.


Bumbleride Flite veier kun 6 kg og det merker man godt når man tar den ut og inn av bilen, skal sette den samme, eller triller med et stort barn. Den leveres i tillegg med bærehåndtak, så den er enkel å bære med seg. Og som vi har nevnt tidligere tåler denne reisetrillen en vekt på hele 22 kg, slik at den kan brukes så lenge barnet har behov for vogn.




En annen positiv ting er at de vanlige koppholderne passer perfekt på denne reisetrillen. Det følger med en singel koppholder til å feste på siden, men jeg er avhenging av den "vanlige" koppholderen med plass til 2 x drikke og lomme på midten. Siden jeg ikke lengre har bleiebarn og stelleveske, er ofte koppholderen "vesken" min når jeg er ute og triller.


På 17. mai fikk vi trillet på alt fra asfalt til grus, brostein og gress, og Flite hadde ingen problemer med å komme seg frem. Det er selvfølgelig en reisetrille med små hjul, så den er naturlig nok ikke beregnet til bruk i skog og mark, men den kommer lettere frem på grus/gress enn tilsvarende reisetriller. Og dette tror jeg helt klart er takket være den gode fjæringen.


Bumbleride Flite bestod i tillegg den ultimate trengselstesten i går, da Oslo sentrum var fullstappet av mennesker og det ikke akkurat var enkelt å manøvrere seg frem med barnevogn. Men Flite er liten og nett, svinger enkelt og man har full oversikt. Den var også grei å trille mellom bordene på restaurant, og når man slår den sammen tar den liten plass.

Konklusjonen etter en hel dag i byen er at Bumbleride Flite er en utrolig flott reisetrille både for barnet og den som triller. De største plussene er sittedelen samt fjæringene, og komfortmessig minner den mer om en vanlig barnevogn enn en reisetrille. Jeg vil nesten tørre å påstå at dette er den ultimate reisetrillen:)

4 kommentarer:

annekathrine sa...

Heisann,
vet du om Bumbleride flite kan taes med inn på flyet som håndbaggasje ?
Skal på en lang flyreise med to flybytter, og med to barn på 1 og 3 år ser jeg at det kan være praktisk å ha en reisetrille som kan gå som håndbagasje :)

Takk for hjelpen!

annekathrine sa...

-Og vet du om man kan bruke søskenbrettet og snackpacken til Fliten?

Vognverden sa...

Hei Anne Kathrine!

Flite er dessverre større enn tillatt håndbagasjemål, men du får trille den helt til flydøren og så laster de den under flyet da. Den eneste reisetrillen som er innenfort tillatt håndbagasjemål er Babyzen Yoyo, men flere har opplevd og også få med "vanlige" paraplytriller ala Flite, så det kommer litt an på flyselskap og hvem du møter i døren.

Søskenbrettet Bumprider passer flott på Bumbleride Flite. Jeg tror imidlertid at snackpacken blir for stor.

annekathrine sa...

OK, tusen takk for svar 😊