fredag 12. oktober 2012

Vognverden = Dukkevognverden

Fascinasjonen for vogner har ligget hos meg så lenge jeg kan huske, og gleden var stor da jeg til 2 års dagen min fikk en nydelig rød Emmaljunga dukkevogn av mine kjære besteforeldre:)


En stolt 2 åring med mange år og vogner foran seg...


Mens venninnene mine hadde en dukkevogn hver, hadde jeg fra tidlig alder en vognstall bestående av: 1 kombivogn (lyserosa skai:)), en lyseblå sportsvogn og en liten rosa trille... Vognen på bildene over her har dessverre forsvunnet i løpet av årene, men de 3 andre vognene ligger trygt plassert på loftet mitt og er like fine den dag i dag (en stor takk til foreldrene mine som har tatt så godt vare på disse skattene).

Jeg husker fremdeles den fantastiske følelsen da jeg pakket opp dukkevognen i lyserosa skai på 7 års dagen min. I mange måneder hadde jeg drømt om denne dukkevognen, men med en prislapp på hele 799,-?!!, trodde jeg aldri at den skulle bli min...

I dag koster heldigvis dukkevognene en brøkdel av hva de gjorde på 80-tallet, og vi syns vel det er på høy tid at vi innlemmer noen dukkevogner i vårt sortiment;) Så om noen uker får vi inn vår første dukkevognsending, og denne dukkevognen speiler selvfølgelig dagens vognmarked med svingbare hjul, lav vekt, liten og nett, justerbart styre... Akkurat som Mamma og jeg trillet like vogner på begynnelsen av 80-tallet:)


Og dukkevognen skal selvfølgelig få sin egen brukeromtale her i bloggen, med hjelp av mine 2 gode assistenter på 2 år og 6 år.

Ingen kommentarer: