onsdag 13. mars 2013

Endelig en reisetrille for store barn

Chipolino Riva er nå så vidt testet av oss, og så langt får den bare lovord. Med isete føre og grus, var ikke føre det beste, så jeg får komme tilbake til trillekomforten senere. Men det var altså ikke noe problem å trille på slikt føre med et stort barn i vognen, men det var naturlig nok litt tungt:)


Et stort, stort pluss til Chipolino Riva for den romslige sittedelen. Datteren min er nå 97 cm og de fleste reisetriller begynner å bli altfor små for henne (i hvertfall i liggestilling). Riva derimot har lang rygg og lang fotstøtte, noe som gjorde at datteren min har rikelig med plass selv i liggestilling. Hun har fremdeles flere cm å gå på før hun kommer kant i kant med øverste del av setet. Og det som overrasket meg mest, var den geniale kanten som er rundt setet. På den måten får man mange ekstra cm i liggelengde, og et stort barn kan ha hodet over kanten og fremdeles ligge behagelig (jeg la datteren min høyt opp i setet for å prøve dette, og hun sa at hun lå godt). Denne kanten er myk og behagelig, så jeg vil tro at hun kan sove i denne vognen så lenge hun har behov for vogn.

Det er også høyt under kalesjen, samt god plass under bumperbaren (frontbøylen)


På bildet over ser dere den kanten jeg snakker om. Den kan om ønskelig brettes tilbake når vognen er i sittestilling. Og apropos sittestilling, Riva har 4 ulike stiller. En som er rett opp og ned, en litt tilbakelent, en som bare er hevet litt fra liggestilling (perfekt for de minste barna), samt liggestillingen. Fotstøtten har også 4 ulike hakk, så her er det lett å finne en sittestilling/liggestilling som passer for barnet.


Handlekurven er også overraskende stor og lett å komme til. Og som nevnt i et innlegg i går, har Chipolino Riva fin høyde på styre (jeg syns ofte de fleste reisetriller har for lavt styre).

Kalesjen er som dere kan se enorm, men det er også mulig å kun ha den litt utslått som en "vanlig" reisetrille (se bilde øverst). Kalesjen har i tillegg titteluke.

Hjulene var også større enn jeg hadde forventet, så jeg gleder meg til å teste den på bedre underlag enn i dag:)


Vi skal til utlandet i påsken, og da tar vi selvfølgelig med oss Riva for å teste denne litt bedre.

Har dere noen spørmål angående Riva, er det bare å ta kontakt. Jeg sitter med trillen foran meg på kontoret:) Og i skrivende stund er de første Riva`ene på vei ut døren her, så jeg gleder meg til å få tilbakemeldinger fra de første kundene.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hva er maks vekt på barnet i denne trilla?

Vognverden sa...

Hei

Som alle andre europeiske vogner/triller er den testet og godkjent opp til 15 kg (det er dessverre ingen vogner i Europa som blir godkjent for høyere belastning).

Anonym sa...

Hei!
Denne ser fin ut. Fin pris også:-) Har du gjort noen flere erfaringer med den? Eller vet du noe om hvordan chipolino-vognene er generelt, når det kommer til kvalitet?
Vet du hvor lang liggelengden er? Jeg vurderer å kjøpe denne for å ha til sommeren. Sønnen min er da to år, og kommer antagelig fortsatt til å sove litt på dagen. Og han er en ganske stor / lang gutt...

Vognverden sa...

Hei

Ja, denne hadde jeg i hele fjor sommer til min datter som da ble 3 år i august (ca 100 cm lang). Hun brukte den som sovevogn og hadde fint med plass (hun foretrakk faktisk å sove i denne i helgene).

Riva er den reisetrillen vi har vært mest fornøyd med til store barn, og det er ingenting å utsette på kvaliteten. En flott reisetrille man kan ha så lenge barnet har behov for vogn.

Og et stort pluss for diger kalesje:)



Anonym sa...

Takk for raskt svar! Det høres veldig bra ut :-)Da kommer nok vi til å gå for denne. Er det tilbud på den ut måneden?

Vognverden sa...

Ja, tilbudet varer ut måneden eller så langt varebeholdningen rekker.

Vi er snart tom for rosa og aqua, men har noen flere i vanilje og svart.

Anonym sa...

Hvordan er trillekomforten, og hvor liten blir den?

Vognverden sa...

Hei Anonym!

Chipolino Riva har god trillekomfort og måler følgende sammenlagt: 101 x 37 x 34 cm