onsdag 6. mai 2015

Ny brukeromtale Bumbleride Flite

Mari skrev denne omtalen på facebookgruppen Barnevogner, og vi var så heldige å få lov til å dele den med dere:



"Jeg kan egentlig ikke fordra paraplytriller. Jeg liker hverken todelt håndtak eller paraplytrillehjul, de har gjerne ørsmå handlekurver og jeg synes de blir unødvendig lange sammenlagt.

Men Flite er virkelig en paraplytrille utenom det vanlige.

Den har en fjæring fra himmelen, en slags krengende ettergiv i alle retninger i understellet, i tillegg til godt merkbar fjæring ved både for- og bakhjulene. Den skrangler ikke på brosten, rister ikke på grus og kjennes myk å trille uansett underlag. Den har såpass med fjæring at jeg fint kunne vugget et småbarn i søvn. 


Sittedelen er forseggjort og romslig, både minste på 2 og eldste på 6 (liten) sitter godt i den. Justerbar fotstøtte, ikke veldig lang, men min 2-åring ha rmer å gå på. Kalesjen kan trekkes godt frem. Samme enkle ryggjustering som Indie og samme fine titte- og lufteluke av netting i kalesjen. Mulighet for lufting også bak kalesjen.

Håndtakene er virkelig myke og gode å holde i, og høyden er fin for meg på 175. Vil tro den er grei i hvert fall mellom 1.65 og 1.80.

Hjulene er som sagt veldig, veldig godt dempet, og de er relativt myke, ikke av den harde typen plastik hvor småsten fester seg.

Den er lett, bare 6,5 kg og tar opptil 22,5 kg.
Veldig rask og enkel å slå sammen.

På minussiden er handlekurven minimal og lite tilgjengelig, og den blir som andre paraplytriller ganske lang sammenlagt (i forhold til Yoyo, Zip, Nano, City mini o.l.), men det er i grunnen det eneste negative jeg har å komme med. Det, og at paraplytrillehjul ikke er hverken det mest praktiske eller det peneste jeg vet om, men når alt annet er bra, lever jeg greit med det."


Tusen takk for at vi fikk dele denne omtalen Mari :)

Ingen kommentarer: