mandag 12. november 2012

Chipolino Lumix

Vi har ikke glemt Chipolino Lumix altså, det har bare gått litt i ett de siste dagene. Og Lumix er faktisk den Chipolino vognen som har solgt best hittil, mye grunnet de store lufthjulene samt adapter til maxi-cosi bilsete. Dette er en barnevogn som passer flott til norske forhold, og kommer seg frem selv i ulent terreng. Samtidig er den liten og nett, og passer perfekt trange steder som buss/trikk og butikker.


Chipolino Lumix er en allsidig vogn med en rekke fantastiske finesser. For det første er sportsdelen vendbar, slik at man har mulighet til å se barnet. Det er selvfølgelig 5 punktssele og avtagbar bumperbar (som er leddet, slik at man bare trenger å løsne på den ene siden når barnet skal inn/ut av vognen). Videre er fotstøtten justerbar og selvfølgelig også styret. Og det jeg liker utrolig godt med barnevognene fra Chipolino er at styret kan stilles høyt. Personlig liker jeg å ha styret ganske høyt når jeg triller, noe som er et problem med en rekke vogner som selv på det høyeste hakket føles for lave for meg. Styret på Chipolino Lumix justeres enkelt med ett grep midt på styret, utrolig praktisk.


Som på Chipolino Optima har også Lumix en enorm kalesje, perfekt når det blåser eller regner (sol er sjelden et stort problem her i nord...). Det er også titteluke i kalesjen.


Sittedelen på Chipolino Lumix har lav vekt, slik at den enkelt kan vendes. Ryggen på Lumix er den lengste av Chipolino vognene og måler 49 cm, slik at selv store barn får plass i vognen. Det er i tillegg høyt under kalesjen.


Så til trillekomforten som er suveren:) Vi fikk jo demonstrert denne barnevognen på messen i Köln, og det første jeg la merke til var den utrolig gode fjæringen samt de store lufthjulene. En slik kombinasjon slå sjelden feil, og jeg regner med at denne vognen vil takle snø meget godt. På grus og ulent underlag er den lett å trille, og jeg er virkelig imponert over at en så "billig" vogn kan ha slike trilleegenskaper.

En annen ting som jeg har glemt å nevne tidligere, er at alle vognene fra Chipolino med lufthjul leveres med luftpumpe. Den oppbevares i en egen lomme på baksiden av handlekurven. Og det beste av alt er at denne pumpen (som er mye mindre enn standard pumper) er utrolig god. Tror virkelig jeg må høre om jeg kan få bestilt opp en ekstra fra Chipolino neste gang, for denne søte lille pumpen overgår alle de andre pumpene vi har på lageret.


Det er enkelt å komme til handlekurven, selv når ryggen er lagt ned. Liggestillingen på Lumix er så og si helt flat, slik at den kan brukes fra nyfødt av. Det er 3 stiller på ryggen, samt at man har en ekstra justering på ryggen for å få en helt rett sittestilling. Dette vet jeg at mange kunder setter pris på, da mange av dagens barnevogner kommer med for tilbakelent sittestilling. Men her er det altså ikke noe problem, og man bestemmer selv hvor rett barnet skal sitte.


Lumix kan slåes sammen i en del, og ta liten plass sammenlagt. Velger man å ta av sittedelen samt hjulene, kan vognen bli enda mer kompakt og liten (smart hvis man f eks skal på ferie med fullastet bil...)

Det følger også med stormtrekk, myggnetting og regntrekk til denne vognen, samt adaptere til maxi-cosi som jeg nevnte tidligere. Her får man altså en praktisk vogn som dekker de aller fleste behov, til en enda mer fantastisk pris;)

Chipolino Lumix finner dere HER

Ingen kommentarer: