mandag 30. april 2012

Brukeromtale Trille Sport

Årets nyhet fra Trille, Trille Sport, er nå kommet i hus og så vidt blitt testet av oss. Jeg beklager dårlige bilder innendørs, men her har det regnet siden vognen kom...


Trille Sport er en ren sportstrille, altså uten mulighet til å vende sittedelen eller bruke bag på vognen. Den kan imidlertid brukes allerede fra nyfødt, da liggestillingen er helt flat. Og med justerbar fotstøtte, er dette med andre ord en perfekt sovevogn.


Jeg har tidligere hatt Emmaljunga Scooter og syns at Trille Sport minner veldig om denne (de har også samme liggelengde). Men nå er det så mange år siden jeg har trillet Scooter at jeg ikke tørr å gjøre de store sammenlikningene i denne omtalen.


Trille Sport kommer kun i svart, med 4 punkteringsfrie hjul og plastfelger som ikke ruster. Den har fempunktsele og avtagbar hodepute. Sittedelen er godt polstret, og om ønskelig kan man enkelt ta av stoffet på fotstøtten (veldig greit når barnet har møkkete støvler).


Vognen er enkel å legge sammen og tar liten plass sammenlagt.


Ryggen justeres enkelt på baksiden av setet, og Trille Sport har 3 ulike sittestillinger, inkl helt flat liggestilling. På det øverste hakket er ryggen så og si helt rett, og man slipper at barnet irriterer seg over tilbakelent rygg slik mange av dagens vogner har. Fotstøtten justeres også enkelt og greit, med knotter på utsiden.


Etter å ha trillet utallige vogner i snart 6 år, i mye regn, vind, snø og sludd, er jeg vel over middels opptatt av hvor lun kalesje de ulike vognene har. Og som jeg har sagt så mange ganger før, kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke følger med stormtrekk på alle vogner, slik at det blir lunt og godt for barnet inni vognen. Kalesjen til Trille Sport dekker bra og kommer godt over barnet. I tillegg har den en integrert solskjerm som enkelt vippes ut. Jeg vil derfor tro at den vil skjerme godt for solen, men når det gjelder vind og ruskevær, er jeg nødt til å trekke frem det universale stormtrekket fra Stay-put igjen. Ingen vogn er tydeligvis komplett uten dette stormtrekket, og det passer utrolig bra også på denne vognen. Og med ett sitter/ligger barnet lunt og skjermet i dårlig vær. Kalesjen har også en stor lomme med glidelås på baksiden, samt en stor titteluke på toppen.


Det som imponerer meg mest med Trille Sport er liggestillingen, da det er få (om noen i det hele tatt) vogner i denne kategorien som har helt flat liggestilling. Dette er noe jeg mener man er helt avhengig av til de minste barna, og de større barna vil også ligge bedre med en slik liggestilling. Vognen kan jo da også brukes med f eks en mykbag helt fra fødselen av. Som nevnt tidligere er jeg ikke fan av å bruke sportsvogn til de aller minste, og jeg sverger selv til å bruke bagvogn så lenge som mulig. Men jeg ser jo helt klart fordelen med å ha Trille Sport liggende i bilen og bruke den med mykbag på shopping etc (de gangene man ikke orker å drasse med seg bagvognen).


Handlekurven til Trille Sport er stor og romslig, og enkel å komme til (selv når ryggen er nede).


 Trille Sport er en utrolig stabil sportsvogn, som er god å trille. Vi har hittil bare trillet på flatt underlag, og da er trillekomforten upåklagelig. Dette er en stabil vogn som de eldre barna selv klarer å klatre opp i, og det er ingen fare for at vognen skal tippe. Trille Sport er vesentlig rimeligere enn tilsvarende vogner, og jeg må si at man får utrolig mye vogn for pengene her. Det er sjelden å se en sportstrille som vil passe like godt til en baby som til de eldre barna. Siden dette er en dansk vogn, følger de selvfølgelig den europeiske standarden med at vognen ikke tåler mer enn 15 kg, men realiteten er nok at den tåler en del kg mer enn det. Trille Sport er en klassiske, stødig og skikkelig sportvogn!


Mange har spurt hvorfor vi ikke kjører introduksjonstilbud på denne vognen også, siden den tross alt er helt ny. Og det er jo et godt spørsmål, så derfor gir vi dere en utrolig god pakkepris på de vognene som er igjen på lageret nå. Neste sending er ventet inn i juni, men da til normalpris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har kenge vært på jakt etter en robust sportsvogn til en stor 2-åring som sover ute (nesten) uansett minusgrader! Må ha en romslig modell mtp liggelengde og bredde, samt en som tar seg godt frem i snø. Er dette sportsvognen for meg???

Vognverden sa...

Hei Anonym!

Ja, jeg vil tro at Trille Sport vil passe fint til deres behov. Dessverre har vi ikke prøvd den i snø, men kan ikke se at det vil bli noe problem.

Jeg har dessverre ikke målt bredden på setet, men den var romslig til min snart 2 åring. Liggelengden er 90 cm.