tirsdag 21. mai 2013

Åpenbaring!

Etter å ha trillet og testet Bumbleride Indie i over et år nå, skryter jeg av å kjenne vognen ut og inn. Jeg føler at dette er den vognen jeg kjenner best av alle, da jeg bruker den privat, samt at den er blitt testet i alle mulige tenkelige situasjoner.

Jeg fikk meg derfor en stor overraskelse da jeg så vognen til en kunde på 17. mai, og de brukte babybagen UTEN sportsdelen under... Ja, det går an!



Hvorfor har jeg ikke selv prøvde å få av trekket på sportsdelen?

Jo, for det første var det dette jeg la merke til som en "negativ" ting da vi ble introdusert for Bumbleride for litt over ett år siden. Vi hadde aldri tidligere sett en trehjuling hvor man brukte både sportsdelen og en hardbag oppå, og jeg må innrømme at jeg syns det så litt merkelig ut. Jeg spurte derfor leverandøren om det gikk an å ta av trekket, og fikk til svar at det satt helt fast. Noe som jo egentlig er opplagt, for hvorfor skulle ellers Bumbleride selv ha produktbilder med både sportsdel og babybag?! For ca 6 mnd siden kom jeg forøvrig over et bilde på Intagram hvor sportsdelen var tatt av, og jeg kontaktet leverandøren igjen. Fikk samme svar da, og slo meg til ro med at stoffdelen på Indie og Indie Twin ikke er avtagbar (og i løpet av det siste året har jeg også blitt mer og mer vant til utseende på Indie med bag, og syns ikke lengre det ser "rart" ut).

Nå angrer jeg virkelig for at jeg ikke har prøvd å få av trekket selv, for i løpet av det siste året har vi hatt en rekke kunder som har valgt bort Indie akkurat pga av dette. Vi har også hatt kunder som har ønsket en farge på bagen og en annen farge på sportsdelen, noe som ikke har vært mulig med denne vognen (selvfølgelig mulig, men kanskje ikke så pent;)).

Bumbleride Indie ble om mulig enda mer perfekt nå, og jeg gleder meg virkelig til å kunne formidle dette videre til kundene våre:)

Tenk så flott å kunne selge ulike farger på babybag og sportsdel. Og det må jo bli enda enklere å montere babybagen når stoffet ikke er der?

Dette var dagens gladnyhet! En stor takk til familien M som oppdaget dette, dere er geniale:)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var kjekt å se! Vi venter på både vogn og bag :) Men en ting jeg da syns er litt rart; har det ikke vært mye snakk om at trekket på vogna kan vaskes? Da må det jo nødvendigvis gå an å ta av?

Vognverden sa...

Hei!

Ja, nå er det ikke lenge til 2013 modellene kommer:)

Problemet har jo vært at trekket ikke var avtagbart, og derfor ikke kunne fjernes fra vognen for å vaskes. Så frem til nå har vi bare brukt en fuktig klut for å tørke av vognen, og det har fungert veldig fint, men det er selvfølgelig lettere når man kan få løs trekket fra vognrammen.

Anonym sa...

Åja, jeg har nemlig lest i mange amerikanske forum, og det har vært så mye skryt om at trekket kan maskinvaskes og er like pent etterpå.

Vognverden sa...

Hmm, dette var også nytt for meg. Og jeg syns fremdeles det er uforståelig hvorfor alle bildene fra Bumbleride er med bag + sportsdel. Nei, vi må kontakte leverandøren vår igjen og komme til bunns i dette... Takk for info:)

Anonym sa...

Ja det er rart at ikke de europeiske leverandørene vet det de burde vite :p Og at bildene bare viser bag oppå sportsdelen. Det kan jo være at det bare er fordi de bruker bagen så lite i USA. Håper du får svar fra leverandørene ;)

Anonym sa...

Har du fått av trekket selv nå? :) var det vanskelig? Og fikk du kontakt med leverandørene?

Vognverden sa...

Hei

Ja, det var ikke noe problem å få av trekket:) Så dette skulle jeg jo ha prøvd for lenge siden:)

Har informert leverandøren om dette, og venter på en tilbakemelding fra de (evt. Bumbleride).

Anonym sa...

Hei!
Hvordan festes bagen når du tar av trekket til sportsdelen? Jeg trodde bagen skulle festes fast i den.

Hva er opplevelsen av selve babybagen? Har du fått tilbakemeldinger på om hva folk sier om størrelsen? Den virker litt liten. Jeg skal ha høstbaby og er redd den blir for liten.

Hilsen Anna

Vognverden sa...

Hei Anna!

Babybagen festes i samme fester som kalesjen til sportsdelen, men disse sitter på understellet. Derfor har det ingenting å si om man har på trekket eller ikke, rent bortsett fra at det er enklere å montere/ta av babybagen når det ikke ligger stoff rundt festene.

Vi har fått utrolig masse positive tilbakemeldinger angående babybagen, og det mest positive er at den er lang (80 cm) samt at den er utrolig lett (den veier så og si ingenting:)). De fleste bager til dagens trehjulinger er altfor korte, slik at faren er stor for at babyen vokser ut av den tidligere enn man ønsker. Vi er derfor utrolig glad for at Bumbleride har klart å lage en lang bag, så du behøver ikke å engste deg for at babyen vokser ut av bagen.


Anonym sa...

Ååå. Lykke!! Dagens gladmelding! Hadde bestemt meg for bumbleride men da jeg har sett at bagen sitter oppå sportsdel ble det bare utenkelig å ha den vognen!! Hurra! Nå blir det indie likevel ;););)

Anonym sa...

Hei. Fikk dere noe ut av leverandøren i forhold til dette, og hvorfor de sier at den skal brukes med sportsdelen på? Jeg lurer på om det kan ha noe med sikkerhet å gjøre, at sportsdelen hjelper til å støtte opp bagen? Vil det kunne være dårligere sikkerhet ved å fjerne sportsdelen? Vil gjerne vite dette før jeg eventuelt bestiller vogn og bag.

Vognverden sa...

Hei

Grunnen til at dette ikke blir opplyst om på amerikanske nettsider er at det er et fåtall der som bruker babybagen. Sportsdelen brukes fra nyfødt av, og de få som bruker bag har nok ikke tenkt på at det ser litt "rart" ut med sportsvogn + bag. Det er vi her i Skandinavia som er mest vant til rene bagvogner og først satt spørsmålstegn ved akkurat dette.

Det at man fjerner stoffet på sportsdelen har ingenting å si for sikkerheten (det er kun stoffet man fjerner, selve ryggen og rammen på sportsdelen blir igjen). Dette er med andre ord bare snakk om estetikk og det at noen av våre kunder syns vognen er penere uten dette ekstra stoffet.

Anonym sa...

Hei,

Er det en meksnisme for å få av trekket eller må man sprette av sømmer? Jeg vil nødig gjøre noe som gjør at jeg ikke får på igjen sittedelen uten å ta frem symaskinen.. Et spørsmå til - har Bumbleride kommet med nye farger for Indie 2014? Eller er det bare Indie 4 som er nytt? Jeg lurer litt på fog grey, men er usikker på om det røde inni ser veldig "jentete ut" (vi venter en gutt..)

Vognverden sa...

Hei anonym!

Man behøver ikke sprette opp noen sømmer, kun tre av gjennom et par ringer.

De nye fargene som kommer i år er fog grey og muligens lotus pink. Ellers kommer de til å fortsette med samme farger. Jeg har dessverre ikke sett fog grey i virkeligheten, så vet dessverre ikke om den er veldig "jentete"

Ellers kommer Indie 4 til sommeren, samt Bumbleride Flite.